Apples brugere er stadig de mest loyale

edbpriser.dk 28-05-46508 20:23

Når det kommer til at elske deres mobiltelefon, er der vist ingen, som slår iPhone-ejerne.

Rent faktisk viste en undersøgelse foretaget af BBC, at Apple-fans' hjerner reagerer på Apples produkter på samme måde, som stærkt troende mennesker reagerer, når de ser religiøse motiver!

Apple topper listen over mærke-loyalitet

Nu har en analyse fra Morgan Stanley sat tal på fænomenet, og den viser, at Apples kunder er de suverænt mest loyale.

Hele 90 procent af de brugere, som har en iPhone i dag, vil købe en ny iPhone, når de skal skifte mobiltelefon.

Mærke-loyalitet for mobiltelefoner
Mærke-loyalitet for mobiltelefoner. Grafik: Statista.com.

Samsungs kunder lader dog også til at være meget tilfredse, og det sydkoreanske selskab har løftet deres kunde-loyalitet gevaldigt de seneste år, hvor næsten 8 ud af 10 vil vælge en Samsung igen som deres næste mobiltelefon.

Læs også: Kan man drive en bærbar med energien fra taste-arbejdet?

Nokia og LG halser efter de to store med henholdsvis 58 og 41 procent, men for alle tre udfordrere gælder det, at de får sværere og sværere ved at overbevise en iPhone-bruger om at skifte mærke.

Det er nok kun Apple selv, der kan bryde det mønster, hvis de en dag ikke længere leverer varen, som de har gjort hidtil.