Formula 1 2010

Thomas Blichfeldt - Gamereactor 21-09-2010 10:25

Det må aldrig være sjovt at blive udvalgt som en efterløber, en sikringsgaranti hvis eksistensgrundlag er at være den evige to'er. Da den motorsportsglade Dietrich Mateschitz, en af bagmændene bag Red Bull-energidrikken, var træt af ikke at have et sted at uddanne nye talenter til sit Red Bull Racing Formel 1-hold, købte han en sådan efterløber i form af Formel 1-holdet Scuderia Toro Rosso.

Toro Rosso er holdet, der har givet mig min første chance i Codemasters nyeste F1 2010, men med ligaens nye regler om at hvert hold skal bygge sit eget chassis og faktisk sin helt egen bil, har Red Bull ikke længere nogen interesse i at beholde holdet og har sat det til salg. Det betyder, at Mateschitz-millionerne er forsvundet, samt at holdet ikke længere har adgang til ingeniørtroldmanden Adrian Neweys nyeste opfindelser. Det betyder også, at der skal køres for hver placering, og at min Formel 1-karriere kun er i live lige så lang tid, som jeg leverer resultater.
 
At en F1-karriere ikke kun handler om at køre stærkt introducerer Codemasters hurtigt i "F1 2010", men ikke ved at inddrage et kedeligt økonomisk aspekt ind i spillet. I stedet bliver du allerede inden dit første løb mindet om, at dine primære konkurrenter ikke hedder Hamilton, Button, Vettel, Alonso eller Webber, men i stedet er køreren der sidder i dit teams anden bil. For mit vedkommende betyder det, at min største konkurrent er den kun 21 årige Sebastian Buemi, der foruden at være ekstremt sympatisk, har befundet sig i en professionel racerbil siden han var 16 år gammel.

Sæsonens første ræs foregår i Bahrain på en bane, der adskiller sig fra resten af sæsonens baner ved at inkludere den nyeste modernisme i blanding med lange mennesketomme strækninger, hvor stilhedens eneste fjende er de enorme brøl fra bilernes V8-motorer. Bahrain er samtidigt en afsindig svær bane at starte sin karriere på, fordi den byder på en ekstrem varme og tørhed, der resulterer i kortere levetid for dækkene, og samtidigt betyder, at motorerne har det med at overophede.

 


Læs mere...