Nyt Google-design gør det svært at se forskel på søgeresultater og annoncer

Natasja Broström - 25-01-2021 13:00

Google Search skifter nu udseende på mobiltelefoner. Det enklere design vækker dog kritik, da annoncer og opslag kan være svære at skelne fra hinanden

Nu introducerer Google et lettere og lysere design til den mobile del af søgemaskinen. Hensigten er at gøre opslag på mobile enheder nemmere og mere overskuelige. Ikke alle har reageret positivt på ændringerne, som Google ellers har lagt mange kræfter i at udvikle, ifølge Google-designer Aileen Cheng.

”Vi ønskede at tage et skridt baglæns for at forenkle, så folk finder det, de leder efter, hurtigere og lettere,” udtaler Aileen Cheng.

”At gentænke det visuelle design til Search er virkelig komplekst. Især i betragtning af, hvor meget Google-søgning har udviklet sig. Vi organiserer ikke kun internetoplysningerne, men alverdens oplysninger,” uddyber Cheng.

Det nye design er visuelt enklere og lettere. Blandt andet er skyggerne dæmpet, og Google giver en hjælpende hånd med at fremhæve et søgeresultat, som kan være relevant for brugeren.


Læs mere...