pcplayer skifter navn til gameplay

edbpriser.dk 16-10-42231 22:16

Det er med stor respekt for en loyal skare af læsere, der har fulgt >pcplayer igennem dets 15 år på det danske marked, og ikke uden en søvnløs nat eller to, at beslutningen om at ændre både navn og fokus for magasinet er blevet truffet.

Med udgangspunkt i en analyse af dagens spilmarked og en nyligt foretaget læserundersøgelse har bladets redaktion konkluderet, at tiden endelig er inde til at tage det skridt, de begyndte at overveje for omkring fem år siden: At skrive om spil og underholdning, og ikke bare fastlåse bladet til ét enkelt format.

Bredere fokus
Som store PC-entusiaster har redaktionen kunnet se både læserinteresse og mange spiludvikleres indsats blive rettet mere og mere mod PlayStation 3, Xbox 360, Wii og andre formater. Forskellene på spillene mellem forskellige formater er også blevet mindre. Hvor det for fem år siden var nærmest utænkeligt, at et konsolspil kunne være lige så flot som et PC-spil, er balanceforholdet mere jævnbyrdigt i dag, hvor størsteparten af de udgivne spil udkommer til flere forskellige formater samtidig.

En nyligt udført læserundersøgelse blandt magasinets læsere afslører, at de næsten alle ejer én eller flere spillekonsoller og er interesserede i at læse mere om dem. Ved at gøre gameplay til et format-uafhængigt spilmagasin får redaktionen adgang til langt flere interessante spil, fænomener og historier, der er spændende for alle spilentusiaster.

Det bliver ganske enkelt meget nemmere at realisere visionen om, hvad Danmarks bedste spilmagasin skal kunne levere, samt at gøre læserne tilfredse.

Med 15 års baggrund i PC-spillene vil gameplay være ekstremt bevidst om PC'ens styrke som spilplatform og fortsat dække den intensivt og med samme "kærlighed", som i så mange år har defineret >pcplayer.

Spillekonsollernes cyklusbestemte levetid gør helt naturligt, at fokus på dem vil skifte fra år til år, efterhånden som nogle formater bliver udfaset, og nye kommer til. PC'en har derimod været et stabilt og solidt kraftcenter igennem årene, og den støttes stadig loyalt af en lang række både store og små udviklerfirmaer, som forstår at udnytte dens særlige styrker til at skabe fantastiske og helt unikke spil. Det er en dimension, de agter at bevare i gameplay.

Magasin for alle spilentusiaster
gameplay er et magasin for spilentusiaster i alle aldre, som leverer alt, hvad kræsne spillere er interesserede i: Nyheder og spændende historier fra spillenes verden, interview med spiludviklere, reportager fra store spilarrangementer rundt omkring i verden, smugkig på kommende spil, grundige anmeldelser, hardware, retro-nostalgi samt knastør og skæv humor i overmål. Redaktionen lover lige så høj underholdningsværdi i bladet, som de forventer af spillene!

Magasinet produceres af en respekteret redaktion og skribentstab med mange års erfaring og et kæmpestort netværk inden for spilbranchen.

Udgangspunktet er en enorm begejstring for interaktiv underholdning og en oprigtig interesse for den spændende og dynamiske spilkultur, der bliver skabt af spil og spillere i skøn forening.

Spillene har bevæget sig med syvmileskridt siden deres spæde fødsel for over 30 år siden. De har i dag udviklet sig til fænomener, som helt ved egen kraft påvirker folks liv over hele verden på tværs af sprog, landegrænser, alder, køn og social status.

Denne energi er brændstoffet for gameplay og alle dem, der skaber magasinet.

Abonnement koster kr. 99,- for 3 numre og kr. 399,- for 12 numre og kan bestilles her.

gameplay kan også følges på Facebook.

Se gameplays chefredaktør, Morten Skovgaard, fortælle om det kommende danske spil "Limbo" i dette Pixel.tv indslag: