Samsung driller Apple igen i ny reklamefilm for Galaxy Note8

edbpriser.dk 18-10-49818 08:43

Samsung og Apple har et interessant forhold til hinanden.

På den ene side har de et stærkt samarbejde, hvor Samsung leverer komponenter til Apples iPhones, mens de på den anden side nærmest er permanent i gang med retssager mod hinanden omkring patentrettigheder.

På reklamefilmsfronten har de heller ikke holdt sig tilbage med at pege fingre af hinanden, hvor især Samsung har lavet flere reklamer med drillende hentydninger til Galaxy mobilernes overlegenhed i forhold til iPhone.

Læs også: Samsung Galaxy Note8 [TEST]: Galaksens bedste mobil

I denne nyeste reklamefilm følger vi en iPhone-fan gennem årene, som i 2007 ikke kan tage et billede, fordi hans mobil er løbet tør for plads, hvilket mange iPhone-brugere har prøvet på modeller med kun 16 GB lagerplads.

I 2013 bliver iPhone-brugeren imponeret over kærestens store Galaxy Note 3 med et 5,5 tommer display, mens han stadig må nøjes med 4 tommer på sin iPhone 5s, og i 2016 er det den manglende vandtæthed i iPhone, der er i fokus.

2017 er så året for Apples iPhone dongle, der skulle tilkøbes mobilen for at kunne bruge kablede hovedtelefoner, og det ender alt sammen med, at iPhone-brugeren skifter til en Samsung Galaxy Note8, mens han undrende kan se på folk i kø til at få iPhone X.

Samsung Galaxy reklamefilm

Temaet for reklamefilmen er altså, at Samsung Galaxy mobilerne altid er et skridt foran Apples iPhone, men som Apples nuværende topchef Tim Cook ofte pointerer, så er Apples mission ikke er at være først men at være bedst.

Læs også: Prøvekørt: Spændende skærm og skarpe højttalere gør Razer Phone til noget specielt

Og ser vi på indtjening og kundeloyalitet, er der meget, der tyder på, at Apples taktik er den rigtige, men derfor kan man jo godt more sig over de humoristiske stikpiller, de to giganter sender hinanden.


Kilde: The Verge