Samsung og LG dominerer Smart TV markedet

edbpriser.dk 14-04-2015 13:21

Ifølge en nylig offentliggjort statistik fra DisplaySearch over Smart TV markedet i 2014, som DigiTimes har fået adgang til, er det de to tech-giganter fra Sydkorea, som sidder i førersædet, når det kommer til at levere smarte fjernsyn til folks hjem.

Læs også: HBO Nordic har fået stor opdatering

Samsung ligger klart i spidsen med en markedsandel på 28,2 procent i 2014, mens LG står for cirka halvt så mange smarte fladskærme med en andel på 15,2 procent.

Det giver en samlet andel på 43,4 procent til sydkoreanerne, og nede på tredjepladsen kommer japanske Sony så med 7,6 procent.

Herefter følger kinesiske HiSense med 6,7 procent.

Udbredelsen af Smart TV eksploderer

DisplaySearch forudser, at der vil blive solgt 97 millioner Smart TV i 2015, hvilket svarer til 41,2 procent af alle fladskærme.

I løbet af de næste tre år forventes det, at de internet-opkoblede fladskærme udgør helt op mod 90 procent af alle solgte TV-skærme.

Læs også: Qualcomm på vej med Chromecast-killer

Samsung er begyndt at bruge deres eget Tizen styresystem i deres skærme, mens LG har høstet store roser for deres Web OS.