TV-reklamerne følger efter dig

edbpriser.dk 27-11-2014 11:04

Smartphone eller tablet indtager mere og mere pladsen som vores primære skærm, idet helt op mod 84 procent af os har en mobil enhed med i sofaen, når der skal ses TV.

Ikke mindst under reklamepauserne bliver opmærksomheden rettet mod den mindre skærm, hvor nettet tjekkes og vi bliver opdateret på de sociale medier.

Læs også: Få mobilens indhold op på TV-skærmen

Dermed mister TV-reklamerne en del af deres kraft, så nu vil et firma bruge smart teknologi til at synkronisere reklamerne med din mobile enhed.

Reklamerne forfølger dig på mobilen

Widespace hedder firmaet, der har udviklet en teknologi, de kalder AdSync.

AdSync fungerer på den måde, at mens annoncørens TV-reklamer kører på skærmen, bliver annoncer fra samme annoncør vist på mobile sites og i mobile applikationer, så annonceringen på tværs af TV og mobile enheder synkroniseres.

Og nu har Widespace videreudviklet teknologien, så AdSync selv kan aflytte hvilke reklamer, der bliver afspillet i dit TV, og så synkronisere den mobile annoncering herefter.

AdSync lytter til TV-reklamerne og synkroniserer dem med mobilen
Grafik: Widespace Danmark

Læs også: Nu er der bedre Second-Screen-oplevelser på Chromecast

Så selvom du ikke gider at se TV-reklamerne, vil de fremover højst sandsynligt finde frem til dig alligevel - så længe du har en opkoblet skærm i hånden i hvert fald...

Kilde: Widespace pressemeddelelse