Velkommen til årets sci-fi action-brag - "Skyline"

edbpriser.dk 13-04-2011 10:37

Folkene bag ”Avatar” præsenterer menneskehedens sidste time!
Da solen står op to timer for tidligt i form af et underligt lysfænomen fra himlen, ser en gruppe venner til deres rædsel, at folk fra hele byen bliver trukket ud på gaden og suges op mod kæmpe rumskibe, der hænger over L.A.

Blandt tanks, androider og skræmmende aliens, som er umulige at undslippe, står det klart, at der kun er én mulighed for overlevelse. At slå igen!

Vidunderbrødrene Strause, som stod bag de banebrydende effekter på storfilm som ”2012”, ”Iron Man 2” og ”Avatar”, har skabt et overdådigt action-packed sci-fi adventure, som vil få selv ”Independence Day” til at bede om nåde!

Effekter i verdensklasse
Brødrene Strause står i dén grad bag ”Skyline”. Som instruktører, producere mm. har de båret projektet fra begyndende idé til færdigt actionbrag. Brødrene Colin og Greg har gennem deres visual effects-firma ’Hydraulx’ skabt de afgørende, forbløffende visuelle verdener til mere end 70 spillefilm, inkl. internationale kæmpesucceser som ”Avatar”, ”Iron Man 2” og ”300”.

Financieret på baggrund af én dags optagelser
For at financiere projektet producerede filmholdet en solid og gennemført overbevisende ’teaser’ trailer ud fra blot én enkelt dags optagelser. Teaseren blev vist for mulige investorer ved filmfestivalen i Berlin i februar 2010, og dét tog kegler! ”Skyline” projektet gik i luften, og brødrene Strause og resten af filmholdet tog rejsen fra konceptuel idé til filmpremiere på under 1 år!

Uden kompromis
Undervejs tilhørte ”Skyline” projektet udelukkende brødrene Strause, og den nærmeste inderkreds af betroede medarbejdere – og det var ganske bevidst. Colin Strause forklarer:
”En af de fedeste ting ved dét, skaberne af ”Paranormal Activity” gjorde, var at de gjorde det helt selv. De var ikke underlagt nogen. Vi tænkte ’Det kan vi også gøre... Men vi kan gøre det 100 gange større!”

Ved at tage kontrollen over ”Skyline” projektet skabte brødrene en kompromisløs legeplads og opnåede det sjældne i filmbranchen, at have komplet frie tøjler. En frihed, der blev udnyttet til at skabe et episk actionbrag af dimensioner med et fantastisk og forbløffende festfyrværkeri af visuelle effekter.